І курс Біолого-екологічний модуль (51 год)
Тема 1.
1. Система біологічних наук та їх зв'язок з іншими науками. Місце біологічних знань в образі природи старшокласника та ПНКС.Методи біологічних досліджень.
2. Рівні організації живої природи, їх взаємозв’язок за хімічним складом та загальними закономірностями природи.
3. Елементний склад організмів.
4. Класифікація хімічних елементів за їх кількістю і значенням в організмах.
5. Роль неорганічних речовин у процесах життєдіяльності організмів, їх пояснення на основі обміну енергією та речовиною, ЗЗП.
6.Органічні речовини, що входять до складу організмів, їх різноманітність та біологічне значення.
7. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
8. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
9. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
Лабораторна робота 1. Визначення деяких органічних речовин та їх властивостей.
2. Рівні організації живої природи, їх взаємозв’язок за хімічним складом та загальними закономірностями природи.
3. Елементний склад організмів.
4. Класифікація хімічних елементів за їх кількістю і значенням в організмах.
5. Роль неорганічних речовин у процесах життєдіяльності організмів, їх пояснення на основі обміну енергією та речовиною, ЗЗП.
6.Органічні речовини, що входять до складу організмів, їх різноманітність та біологічне значення.
7. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
8. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
9. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
Лабораторна робота 1. Визначення деяких органічних речовин та їх властивостей.
10. Дія ферментів їх роль у життєдіяльності організмів та пояснення її на основі загальних закономірностей природи.
Лабораторна робота 2. Вивчення властивості ферментів.
А)
11. Дія нуклеїнових кислот, їх роль у життєдіяльності організмів та пояснення її на основі загальних закономірностей природи.
А)
12. Практична робота № 1. Розв’язування елементарних задач з реплікації та транскрипції.
13. Семінар №7. Єдність фізичних, хімічних, біологічних знань при вивченні живого, розкриття єдності на основі ЗЗП.
А)
14. Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
А)
Б)
15. Контрольна робота
Лабораторна робота 2. Вивчення властивості ферментів.
А)
11. Дія нуклеїнових кислот, їх роль у життєдіяльності організмів та пояснення її на основі загальних закономірностей природи.
А)
12. Практична робота № 1. Розв’язування елементарних задач з реплікації та транскрипції.
13. Семінар №7. Єдність фізичних, хімічних, біологічних знань при вивченні живого, розкриття єдності на основі ЗЗП.
А)
14. Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
А)
Б)
15. Контрольна робота
Тема 2.
1. Загальний план будови клітини, пояснення його на основі ЗЗП. Методи цитологічних досліджень.
2. Поверхневий апарат клітини; клітинні мембрани. Транспорт речовин через мембрани та обґрунтування їх дії на основі ЗЗП.
3. Особливості будови клітин прокаріотів і еукаріотів.
Лабораторна робота 3.Будови клітин прокаріотичних та еукаріотичних організмів.
4. Складники цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні, не мембранні органели, включення.
5. Будова і функції цитоскелету. Прояв у них загальних законів природи.
6. Будова клітинного центру, його роль в організації цитоскелету.
7. Хімічний склад, будова і функції рибосом. Біосинтез білка
8. Будова і функції одномембранних органел клітин. Прояв в них загальних законів природи.
9. Будова і функції двомембранних органел клітин. Прояв в них загальних законів природи.
10. Будова та функції ядра.
11. Практична робота 2. Розв’язування елементарних вправ з трансляції.
12.Семінар №8. Роль фотосинтезу у збережені життя на Землі.
13. Клітинний цикл еукаріотичних організмів. Прояв у ньому ЗЗП.
Лабораторна робота 4. Будова хромосом.
14. Мітоз.
Лабораторна робота 5. Мітотичний поділ клітин
15. Мейоз.
16. Обмін речовин та перетворення енергії у клітині – енергетичний і пластичний обмін. Пояснення їх на основі ЗЗП.
17. Сучасна клітинна теорія.
18. Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
2. Поверхневий апарат клітини; клітинні мембрани. Транспорт речовин через мембрани та обґрунтування їх дії на основі ЗЗП.
3. Особливості будови клітин прокаріотів і еукаріотів.
Лабораторна робота 3.Будови клітин прокаріотичних та еукаріотичних організмів.
4. Складники цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні, не мембранні органели, включення.
5. Будова і функції цитоскелету. Прояв у них загальних законів природи.
6. Будова клітинного центру, його роль в організації цитоскелету.
7. Хімічний склад, будова і функції рибосом. Біосинтез білка
8. Будова і функції одномембранних органел клітин. Прояв в них загальних законів природи.
9. Будова і функції двомембранних органел клітин. Прояв в них загальних законів природи.
10. Будова та функції ядра.
11. Практична робота 2. Розв’язування елементарних вправ з трансляції.
12.Семінар №8. Роль фотосинтезу у збережені життя на Землі.
13. Клітинний цикл еукаріотичних організмів. Прояв у ньому ЗЗП.
Лабораторна робота 4. Будова хромосом.
14. Мітоз.
Лабораторна робота 5. Мітотичний поділ клітин
15. Мейоз.
16. Обмін речовин та перетворення енергії у клітині – енергетичний і пластичний обмін. Пояснення їх на основі ЗЗП.
17. Сучасна клітинна теорія.
18. Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
Тема 3.
1. Віруси і пріони, їх будова та життєві цикли.
2. Роль вірусів в природі і житті людини.
3. Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших вірусних захворювань людини
4. Особливості організації і життєдіяльності прокаріотів. Колоніальні організми.
5. Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини
6. Профілактика бактеріальних захворювань людини.
7. Багатоклітинні організми без справжніх тканин.
8. Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами.
9. Будова і функції тканин тварин, їх пояснення на основі законів природи. Гістотехнології.
Лабораторна робота 6. Будова тканин тваринного організму.
10. Утворення, будова і функції тканин рослин, їх здатність до регенерації, як прояв направленості процесів у природі.
Лабораторна робота 7. Будова тканин рослинного організму.
11. Органи багатоклітинних організмів, пояснення їх дії на основі загальних законів природи.
12. Регуляція функцій у багатоклітинних організмів, прояв у ній загальних законів природи.
13. Урок у довкіллі №7. Дослідження проявів впливу чинників навколишнього середовища на представників різних царств живої природи.
14. Семінар №9. Систематизація знань з біолого-екологічного модулю; їх місце в образі природи та ПНКС.
15. Контрольна робота .
16.Узагальнення знань з теми на основі загальних законів природи. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
17.Узагальнення знань з біолого-екологічного модуля на основі фундаментальних природничих ідей, ЗЗП як складової образу природи
18. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи.
2. Роль вірусів в природі і житті людини.
3. Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших вірусних захворювань людини
4. Особливості організації і життєдіяльності прокаріотів. Колоніальні організми.
5. Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини
6. Профілактика бактеріальних захворювань людини.
7. Багатоклітинні організми без справжніх тканин.
8. Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами.
9. Будова і функції тканин тварин, їх пояснення на основі законів природи. Гістотехнології.
Лабораторна робота 6. Будова тканин тваринного організму.
10. Утворення, будова і функції тканин рослин, їх здатність до регенерації, як прояв направленості процесів у природі.
Лабораторна робота 7. Будова тканин рослинного організму.
11. Органи багатоклітинних організмів, пояснення їх дії на основі загальних законів природи.
12. Регуляція функцій у багатоклітинних організмів, прояв у ній загальних законів природи.
13. Урок у довкіллі №7. Дослідження проявів впливу чинників навколишнього середовища на представників різних царств живої природи.
14. Семінар №9. Систематизація знань з біолого-екологічного модулю; їх місце в образі природи та ПНКС.
15. Контрольна робота .
16.Узагальнення знань з теми на основі загальних законів природи. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
17.Узагальнення знань з біолого-екологічного модуля на основі фундаментальних природничих ідей, ЗЗП як складової образу природи
18. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи.
Немає коментарів:
Дописати коментар