І курс Біолого-екологічний модуль (51 год)
Тема 1.
1. Система біологічних наук та їх зв'язок з іншими науками. Місце біологічних знань в образі природи старшокласника та ПНКС.Методи біологічних досліджень.
Біологічні науки
Видатні вчені біологи
Історія розвитку біології
Методи біології
Методи біологічних досліджень
Інтерактивні вправи
Різноманіття біологічних наукБіологічні науки
Видатні вчені біологи
2. Рівні організації живої природи, їх взаємозв’язок за хімічним складом та загальними закономірностями природи.
Рівні організації живого
Ознаки живого організму
Інтерактивні вправи
Рівні організації живої природи
3. Елементний склад організмів.
Елементний склад живих організмів
Елементний склад живих організмів
Інтерактивні вправи
Елементний склад організмів.
5. Роль неорганічних речовин у процесах життєдіяльності організмів, їх пояснення на основі обміну енергією та речовиною, ЗЗП
Неорганічні речовини організмів
Неорганічні речовини: вода і мінеральні солі
Будова, властивості, функції води
Роль неорганічних речовин у життєдіяльності організмів
6.Органічні речовини, що входять до складу організмів, їх різноманітність та біологічне значення.
Органічні речовини клітини
Органічні сполуки живих систем
Органічні речовини клітини
Інтерактивні вправи
7. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
Вуглеводи
Будова, властивості полісахаридів
8. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи
Ліпіди
Будова, властивості ліпідів
9. Будова, властивості та функції органічних речовин, їх пояснення на основі загальних законів природи.
Будова білків
Будова, властивості білків
Класифікація білків
Функції білків
Лабораторна робота 1. Визначення деяких органічних речовин та їх властивостей.
10. Дія ферментів їх роль у життєдіяльності організмів та пояснення її на основі загальних закономірностей природи.
Принципи дії ферментів
Принципи дії ферментів
11. Дія нуклеїнових кислот, їх роль у життєдіяльності організмів та пояснення її на основі загальних закономірностей природи.
Будова ДНК
Щ таке ДНК і як вона працює
Що відбувається, коли ваша ДНК пошкоджується
Будова та функції РНК
Інтерактивні вправи
12. Практична робота № 1. Розв’язування елементарних задач з реплікації та транскрипції.
Реплікація ДНК
Реплікація ДНК
Транскрипція
13. Семінар №7. Єдність фізичних, хімічних, біологічних знань при вивченні живого, розкриття єдності на основі ЗЗП.
Інтерактивні вправи
Білки, вуглеводи,жири.Функціональне їх значення
14. Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
15. Контрольна робота
Тема 2
1. Загальний план будови клітини, пояснення його на основі ЗЗП. Методи цитологічних досліджень.
Структура клітини
Будова клітини. Які органели входять до складу клітини
Будова рослинної клітини
Будова клітин
Структура клітини
Будова клітини. Які органели входять до складу клітини
Будова рослинної клітини
Будова клітини
Клітина. Загальний огляд
Інтерактивні вправи
КлітинаБудова клітин
2. Поверхневий апарат клітини; клітинні мембрани. Транспорт речовин через мембрани та обґрунтування їх дії на основі ЗЗП.
3. Особливості будови клітин прокаріотів і еукаріотів.
Рослинна клітина та тканини (Рослинна клітина)
Рослинна клітина
Тваринна клітина
Рослинна клітина та тканини (Рослинна клітина)
Рослинна клітина
Тваринна клітина
Лабораторна робота 3.Будови клітин прокаріотичних та еукаріотичних організмів.
Інтерактивні вправи
4. Складники цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні, не мембранні органели, включення.
7. Хімічний склад, будова і функції рибосом. Біосинтез білка
Біосинтез білка
Біосинтез білків. Принцип комплементарності
Біосинтез білка
8. Будова і функції одномембранних органел клітин. Прояв в них загальних законів природи.
Інтерактивні вправи
Одномембранні органели клітини
9. Будова і функції двомембранних органел клітин. Прояв в них загальних законів природи.
Мітохондрії
Хлоропласти та фотосинтез
Інтерактивні вправи
12.Семінар №8. Роль фотосинтезу у збережені життя на Землі.
Фотосинтез
фотосинтез(1)
Фотосинтез
фотосинтез(1)
Інтерактивні вправи
Фотосинтез , дихання
Лабораторна робота 4. Будова хромосом.
Інтерактивні вправи
Лабораторна робота 5. Мітотичний поділ клітин
Інтерактивні вправи
Інтерактивні вправи
16. Обмін речовин та перетворення енергії у клітині – енергетичний і пластичний обмін. Пояснення їх на основі ЗЗП.
17. Сучасна клітинна теорія.
18. Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
Тема 3.
Інтерактивні вправи
2. Роль вірусів в природі і житті людини.
3. Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших вірусних захворювань людини
Інтерактивні вправи
Вірусні захворювання
4. Особливості організації і життєдіяльності прокаріотів. Колоніальні організми.
5. Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини
Бактеріальна клітина
Будова бактерії
Бактеріальна клітина
Бактерії
Бактерії-вбивці
Ціанобактерії
Інтерактивні вправи
Будова клітин бактерійБудова бактерії
6. Профілактика бактеріальних захворювань людини.
8. Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами.
Органи рослин. Корінь
Зони кореня та його внутрішня будова
Видозміни кореня
Пагін
Стебло: будова та функції
Видозміни пагона
Брунька
9. Будова і функції тканин тварин, їх пояснення на основі законів природи. Гістотехнології.
Лабораторна робота 6. Будова тканин тваринного організму.
10. Утворення, будова і функції тканин рослин, їх здатність до регенерації, як прояв направленості процесів у природі.
Лабораторна робота 7. Будова тканин рослинного організму.
Інтерактивні вправи
Будова тканин рослинного організму
11. Органи багатоклітинних організмів, пояснення їх дії на основі загальних законів природи.
12. Регуляція функцій у багатоклітинних організмів, прояв у ній загальних законів природи.
13. Урок у довкіллі №7. Дослідження проявів впливу чинників навколишнього середовища на представників різних царств живої природи.
14. Семінар №9. Систематизація знань з біолого-екологічного модулю; їх місце в образі природи та ПНКС.
15. Контрольна робота .
16.Узагальнення знань з теми на основі загальних законів природи. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).
17.Узагальнення знань з біолого-екологічного модуля на основі фундаментальних природничих ідей, ЗЗП як складової образу природи
18. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи.
ІІ курс Біолого-екологічний модуль (51 год)
Тема 1.
Організмовий рівень організації живої природи (24 год.)
1. Місце знань біолого-екологічного модуля в ПНКС та образі природи випускників. Роль ЗЗП в поясненні біолого-екологічних знань.
2. Поняття розмноження та його пояснення на основі ЗЗП. Нестатеве розмноження організмів.
Нестатеве розмноження
Мікроспорогенез. Утворення чоловічого гаметофіту
Мегаспорогенез. Утворення жіночого гаметофіту
Нестатеве розмноження
Лабораторна робота № 1. Будова статевих клітин.
Інтерактивні вправи
4. Урок у довкіллі №5. Способи розмноження рослин .
5. Генетика. Методи генетичних досліджень, їх пояснення на основі ЗЗП.
Основні поняття генетики. І і ІІ закони Менделя
Методи генетичних досліджень
Основні поняття генетики. І і ІІ закони Менделя
Методи генетичних досліджень
Інтерактивні вправи
9. Практична робота №1. Розв’язання типових задач з генетики (моно- і дигібридне схрещування).
Інтерактивні вправи
Явище зчепленогоуспадкування
11. Комбінативна мінливість.
12. Мутаційна мінливість.
13. Види мутацій та мутагени.
Лабораторна робота № 2. Вивчення мінливості у рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої.
15. Поняття про ген. Основні закономірності функціонування генів у про- та еукаріотів.
16. Генетика людини. Роль генотипу і середовища у формуванні фенотипу.
17. Химерні та трансгенні організми, розгляд з точки зору прояву ЗЗП.
18. Семінар №4. Вплив генетично модифікованих організмів на стан здоров’я людини.
21. Запліднення. Періоди онтогенезу у багатоклітинних організмів: ембріогенез і постембріональний розвиток. Пояснення їх на основі ЗЗП.
22. Вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на розвиток організму. Вади розвитку людини та їх корекція.
24. Узагальнення знань з теми на основі ЗЗП. Моделювання цілісності знань (СЛС).(контрольна робота)
Немає коментарів:
Дописати коментар