Шукати в цьому блозі

Соціальні і громадянські компетентності

Одним із найактуальніших завдань  сучасної освіти і виховання в  Україні є створення умов для формування людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство є осередком для розкриття її творчих можливостей, задоволення особистих та суспільних інтересів. Це може забезпечити система громадянської освіти (ГО), що має на меті  підготовку молоді до активної участі  в житті демократичного суспільства і формування її громадянської компетентності.

Приклади завдань

Ситуація. Ваша група була на прогулянці в парку і натрапила на компанію відпочивальників, які смажили м’ясо на багатті, витоптували траву, запускали феєрверки, смітили. Ви розумієте неправомірність і безвідповідальність щодо природи такої поведінки людей. Що може зробити ваша група, щоб запобігти небезпечним наслідкам в цій ситуації?

Твердження «Усі громадяни повинні бережливо ставитись до рослинних угруповань і раціонально їх використовувати»

Успішність формування громадянської відповідальності залежить від того, наскільки в  освітньому процесі відображено соціальні орієнтири, міжособистісні й міжгрупові стосунки, життєві пріоритети й цінності, притаманні соціокультурному середовищу учнів. Однією з виразних ознак сучасного українського суспільства є сплеск волонтерської активності. У процесі навчання біології необхідно ознайомлювати учнів з роботою волонтерських організацій і громадських об’єднань, що беруть на себе відповідальність у  вирішенні різних невідкладних проблем, наприклад допомога людям з обмеженими можливостями, природоохоронна діяльність. У підлітковому віці дітям важливо, щоб їхню думку враховували не лише однолітки, але й дорослі. У намаганні привернути до себе увагу підлітки часто здійснюють вчинки, що не отримують схвалення оточуючих, засуджуються ними. Виправити таку ситуацію допоможе ознайомлення їх з тим, як можна виявити свої таланти і реалізувати потенціал у суспільно корисній діяльності, зокрема екологічних акціях, соціальних проектах, роз’яснювальній роботі. Учні можуть скористатись соціальними мережами для підтримки та поширення громадянських ініціатив, реєструватися на сайтах екологічних організацій (наприклад, сайт WWF в Україні) і ставати учасниками різних заходів, як-от прибирання зелених зон, розчищення, облаштування та догляд території навколо джерел питної води (колодязів, артезіанських свердловин, бюветів), виготовлення штучних гніздівель, озеленення території свого населеного пункту, створення парків та скверів. Важливо акцентувати увагу школярів на тому, що головна ідея волонтерства — згуртуватись і спільними зусиллями надавати допомогу тим, хто її потребує. Набувати навичок співробітництва підліткам допомагає групова робота, під час якої діти спільно працюють для досягнення результату, значущого для кожної дитини окремо і для групи в цілому. Запорука успішного співробітництва — особиста й групова відповідальність, комунікативні навички, активність і зацікавленість у роботі. Це важливо пам’ятати вчителю, який планує організувати групову роботу учнів, а також знати школярам, щоб врахувати у спільній діяльності, наприклад робота над груповим навчальним проектом. Ефективність проектної роботи зростає, якщо теми проектів цікаві для учнів у зв’язку із значущістю у їхньому житті

Немає коментарів:

Дописати коментар